čtvrtek 6. března 2014

Než jsem tě poznala; Jojo Moyesová


Anglický název: Me before you
Počet stran: 408
Vydána: 2013
Vydavatelství: Euromedia Group - Ikar





Louisa Clarková pracuje dlouhoudobu v bistru, když to však nečeká, z bistra musí odejít, když ho zavřou. A v tom okamžiku začíná kolotoč jejího života. Musí se hlásit na Úřadu práce, kde dostává samé hloupé nabídky. Nakonec dostane jednu, která změní její život. Musí pečovat o Willa Traynora, muže na vozíčku, který byl kdysi plný adrenalinu, měl jeden obchod za druhým a spousty peněz. Život mu však přivede do cesty Louisu, ke které není až tak přívětivý jak by ona čekala a její život se stává těžší. Dozvídá se, že Will chce zemřít, jelikož život na vozíku a připoutaný k posteli, kdy nezvládá nic sám není nic pro něj a je to pouhé mučení. Louise se však snaží přesvědčit muže, do kterého se postupně zamilovává, aby vnímal svět z jiné perspektivy. Podaří se to nebo ne? 

Píšu článek, stále plná emocí. Před pár týdny mi dala Lena typ na knihu, která jí přišla zajímavá a pěkná. Otálela jsem s tím, nakonec mě pohltila. Bohužel jsem jí měla možnost číst pouze večer, když jsem si vlezla do postele a pak jsem se přemlouvala o půlnoci, abych ji zavřela a šla spát = nešlo mi usnout, jelikož jsem každou noc musela přemýšlet nad tím, co jsem si přečetla. Každá stránka mi přišla zajímavější a zajímavější. Pohltil mě děj, přístup a pohled na určité věci, nad nimiž ještě teď přemýšlím. Honí se mi díky této knize tolik myšlenek v hlavě a já se usvědčuji, že v takových knihách pochopí člověk spoustu věcí. Začínám propadat kouzlu takových knih. Snad od 100 stránky jsem brečela až na stránku 225 a poté ještě hodnou chvíli, kdy jsem vyšla s uslzeným pohledem z pokoje a Jennifer se mě ptala, co se stalo. Byla jsem schopná mezi vzlyky odpovědět pouze jedno slovo: "BUCH" :)) Před pár týdny jsem psala o knize od Johna Greena - Hvězdy nám nepřály, a musím říct, že přestože jsem z té knihy měla omdlévací stavy, z téhle padám ještě víc. Upřímně.

Jde o to, že v knize člověk najde spoustu emocí, které od knihy očekává. Má jít o román, zvláštní je ale v tom, že se tam žádná romance nekoná. Do poslední chvilky čekáte na to, až si vyznají lásku a přestože si neříkají, jak moc do sebe zamilovaní jsou, můžete ty emoce cítit z každého jednoho písmenka. To dělá podle mě tuto knihu jedinečnou. 

Ještě jednou velké díky Leňourovi! :* 

1 komentář:

  1. Tak tenhle citát, kterým začínáš povídání o knize si okamžitě někam ukládám, úplně mě dostal! O_o Sakra pravda!
    Jsem ráda, že tě dostala jako mě a že se líbila! :-*
    Když si pročítám ty tvoje řádky o tom, jak s tebou knížka "zamávala" a jaké jsi z ní měla pocity, hned bych si jí projela rychle znova. "Hvězdy nám nepřály" mě taky na konci dost emočně "zbořila", ale stylem psaní se mi od začátku asi víc líbila NJTP. Líbilo se mi, jak to nebyl už od začátku prvoplánový příběh o dvou zamilovaných lidech, ale že vše vyplynulo lehce postupem času a i když spolu ty dva neprožily plno intimních chvil, člověku stejně dojde, jak moc se v sobě našli a jak velkou inspirací Will pro Louisu byl. Tahle knížka musí v každém zanechat nějakou stopu...

    OdpovědětVymazat